SuperHero Islam..Di manakah kalian Semua???



rakyat jepon mmg bagus.ape2 produk yang dia buat dia akan menggunakan produk dia.itu yang membuatkan dia maju dengan cepat.kartun atau cerita super hero yang dia buat menggunakan kreativiti yang ada pada rakyatnya sendiri.contoh superhero yang aku kenal kamen rider,goku,ultraman dan shinchan.

tidak dapat di nafikan.sejak dibangku sekolah lagi aku telah meminati filem2 jepun.Antaranya Kamen Rider Black RX,ultraman seven,cybercops dan sebagainya.

bagi kita semua rakyat jepun dapat bangkit dalam masa yang begitu singkat selepas pengeboman di nagasaki dan hiroshima.Bagaimana pula dengan umat islam?sudah berapa tahun?bilakah ia mahu bangkit semula?

INI MENJADI TANDA TANYA KITA SEMUA


penjajahan minda umat islam terus berlaku sehingga sekarang.Siapa yang harus kita persalahkan?Adakah Barat dan Jepun?


sudah tentu tidak kerana ini menjadi tugas mereka untuk menjajah minda umat islam.

oleh itu kita umat islam perlu bangkit menyelesaikan konflikasi ini.

Kes kamen rider yang aku ceritakan tadi.Sebenarnya kanak2 tak ada cerita alternatif laen untuk di tonton.

Kemana perginya super hero islam?

sedangkan dalam islam begitu ramai superhero dan kehebatan yang maha superhero tentu sekali lebih dasyat dari superhero yang ada.

Namun di manakan ia?


Justeru, sekarang kita memerlukan kartunis2 islam untuk mewujudkan fenomena seperti shinchan dan doraemon dalam kartun berunsur islam.Penulis2 skrip islam bagi melahirkan suatu jalan cerita yang mampu menggerakkan hati penonton ,tidak bosan dan membuatkan penonton ingin menonton sekali lagi.Kita juga memerlukan pelakon2 islam yang mampu memberikan eksperesi sebagai hamba ALLAH yang sebenar,designer2 fesyen islam yang mampu membuat design2 pakaian yang memikat tetapi tidak melanggar syariat,membuatkan orang lain ingin meniru design tersebut.composer2 islam yang mampu mendekatkan diri dengan sang pencipta.bila mendengar muziknya akan menitiskan air mata atau menaikkan semangan.Cameraman2 islam yang mampu mengambil view gambar yang menarik sehingga menyedarkan orang bahawa tiada yang lain menciptakan view itu kecuali dia.


Semua itu perlu diisi.SIapa lagi hendak mengisi kalau bukan kita UMAT ISLAM.AYUHLAH kita sama2 wujudkan fenomena ini.BANGKITLAH wahai sahabat2ku sekalian.

sebenarnya ini bukannya 100% dari idea ak..ak terbace dlm blog spupu ku.

mahu tahu lebih lanjut masuk sini http://doktorbonot.blogspot.com/

0 comments:

Search This Blog

Followers

chatbox

RADIO ONLINE